چند ماه قبل، در جریان ممنوعیت تیکتاک در آمریکا، حالا این اپ به طور گسترده برای کاربران اندروید و iOS ارائه شده است. همانطور که CapCut توسط شرکت مادر تیکتاک یعنی بایتدنس توسعه پیدا میکند، اینستاگرام قصد دارد همین رویکرد را در مورد اپ Edits در پیش بگیرد.
ویرایشگر ویدئویی قدرتمند از خانواده متا
پس از حذف اپلیکیشن محبوب CapCut از اپ استور اپل و گوگل پلی به دلیل ممنوعیت TikTok، شرکت متا فرصت را غنیمت شمرد و اپلیکیشن جدید ویرایش ویدئوی خود به نام Edits را معرفی کرد. این اپلیکیشن که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران حرفهای طراحی شده، با ابزارهای خلاقانه و پیشرفته خود قصد دارد به سرعت جای خالی CapCut را پر کند
Edits مجموعهای از ابزارهای ویرایشی را در اختیار کاربران قرار میدهد که به مراتب پیشرفتهتر از امکانات پایهای موجود در دیگر اپلیکیشنهای متا هستند. هدف اصلی، توانمندسازی سازندگان محتوا برای تولید ویدیوهای جذابتر و حرفهایتر است. یکی از قابلیتهای کلیدی Edits، دوربین داخلی آن به شمار میرود. این دوربین به کاربران اجازه میدهد ویدیوهایی با مدت زمان حداکثر 10 دقیقه ضبط کنند و سپس آنها را با کیفیت بالا مستقیما در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، امکانات پرطرفداری مانند قابلیت استفاده از پردهی سبز (Green Screen) برای خلق جلوههای ویژه و دسترسی کامل به کتابخانهی گستردهی موسیقی اینستاگرام نیز در این اپلیکیشن جدید گنجانده شده تا کاربران گزینههای خلاقانهی بیشتری در اختیار داشته باشند.
ابزاری برای ساخت و مدیریت پروژههای ویدیویی
فراتر از یک اپ ساده ویرایش ویدیو است. اینستاگرام آن را «ابزاری برای ساخت و مدیریت پروژههای ویدیویی» معرفی کرده که امکاناتی مانند ثبت ایدهها، یادداشتنویسی، و تحلیل عملکرد ویدیوها را در کنار ابزارهای پیشرفته ویرایشی ارائه میدهد. قابلیتهایی مثل ساخت انیمیشن از تصاویر ثابت با کمک هوش مصنوعی، حذف پسزمینه از سوژه، و جایگزینی با پرده سبز ازجمله امکاناتی هستند که در ابزار داخلی ویرایش ویدیو اینستاگرام وجود ندارند اما در Edits در دسترس کاربران قرار گرفتهاند.
پلیکیشن Edits درست در زمانی معرفی شد که CapCut و تیکتاک بهطور موقت از فروشگاههای اپلیکیشن در آمریکا حذف شده بودند. این همزمانی باعث شد بسیاری آن را اقدامی استراتژیک از سوی متا، شرکت مادر اینستاگرام، برای رقابت مستقیم با CapCut تلقی کنند. بهویژه با توجه به اینکه قابلیتهای Edits بهطرز چشمگیری مشابه CapCut طراحی شدهاند.
«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، در پلتفرم Threads در واکنش به مقایسه گسترده میان این دو اپ، عنوان کرد که هدف Edits تمرکز بر تولیدکنندگان محتواست، نه کاربران عادی. او همچنین اشاره کرد که این اپ در آینده از نظر امکانات خلاقانه توسعه پیدا خواهد کرد و بهدلیل ویژگیهای خاصش، احتمالاً مخاطبان محدودتری نسبت به CapCut خواهد داشت.
اینستاگرام وعده داده که در بهروزرسانیهای آینده، امکانات بیشتری به Edits اضافه خواهد شد؛ ازجمله پشتیبانی از Keyframeها، ابزارهای ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی، و امکان ویرایش گروهی ویدیو. بهنظر میرسد Edits بخشی از راهبرد جدید اینستاگرام برای حضور پررنگتر در حوزه تولید محتوای ویدیویی باشد، جایی که رقابت میان پلتفرمها هر روز داغتر میشود.
نکته مهم:
احتمالا اینستاگرام برای ادیت با این اپلیکیشن و خروجی که ارائه میده، خواه یا ناخواه امتیازهایی رو لحاظ میکنه!
پس حتما از این به بعد تا اطلاع ثانوی خروجی های ویدئوهاتون رو با این اپلیکیشن بگیرید