ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یک راه و کانال ارتباطی مستقیم و کاربردی برای برقراری ارتباط هدفمند با مشتریان است. به بیان ساده، به استفاده از ابزار ایمیل برای ارسال پیامهای تبلیغاتی یا تعاملی به مشتریان بهمنظور تبلیغ یک محصول یا خدمت، جذب مشتری جدید یا تعامل با مشتریان قبلی، بازاریابی ایمیلی گفته میشود.
کسبوکارهای مختلف میتوانند از این ابزار در همه مراحل استراتژی مارکتینگ خود استفاده کنند. برای مثال، از بازاریابی ایمیل برای برندسازی، ترغیب مشتریان به خرید، اطلاعرسانی اخبار و بهروزرسانیها، تعامل با مشتری و بسیاری از اهداف دیگر استفاده میشود.


یک مثال ساده استفاده از ایمیل مارکتینگ، اطلاعرسانی اخبار و مقالات جدید در بخش وبلاگ است. رویکردی که ما نیز در سالیان گذشته در وبسیما از آن بهره بردهایم و نتایج شگفتانگیزش را مشاهده کردهایم.
البته باید توجه داشت که استفاده از Email Marketing، برای هر کسب و کاری مناسب نیست. در واقع استراتژی بازاریابی یک بیزنس تعیین میکند که آیا باید به سراغ استفاده از ایمیل مارکتینگ رفت یا نه
براساس آمارها، حدود 4.37 میلیارد نفر در سراسر جهان از سرویس ایمیل استفاده میکنند. پیشبینیها نشان میدهند که این رقم تا سال 2025 به 4.59 میلیارد کاربر برسد!
همچنین، طبق آخرین آمارها، 69% از بازاریابان از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات و توزیع محتوای خود در فضای وب استفاده میکنند. همه این آمارها اهمیت بازاریابی ایمیلی را نشان میدهند. با توجه به این آمارها آشنایی با ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و استفاده درست از این شیوه بازاریابی میتواند مخاطبان زیادی را به سمت یک کسبوکار هدایت کند.